Hoşgeldiniz.

dengeli ve düzenli beslenmenin önemini açıklayınız Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın Dengeli Ve Düzenli Beslenmenin Anlamı Düzenli Ve Dengeli Beslenmenin Önemini Anlatan Hikaye Düzenli Ve
  • 5 üzerinden 3.92   |  Oy Veren: 144      

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Dengeli Ve Düzenli Beslenmenin Önemini Açıklayınız

    Sponsorlu Bağlantılar




    dengeli ve düzenli beslenmenin önemini açıklayınız


    Paylaş Facebook Twitter Google







  2. Sponsorlu Bağlantılar




    DENGELI VE DÜZENLI BESLENMENIN ÖNEMI

    Dengeli ve akılcı beslendiğiniz takdirde, beyniniz daha iyi, daha berrak çalışır, hafızanız güçlenir. Veriminiz, bağışıklığınız artar, hastalıklara karşı daha dirençli hale gelirsiniz, cildiniz sağlıklı olur. Kısaca daha kaliteli bir yaşam sürersiniz.
    Dengeli beslenme, insanın büyümesi, gelişmesi, bir ömür boyu sağlıklı ve verimli yaşaması için ihtiyacı olan besinleri gereken miktarlarda yiyip içmesidir. Vücut için gerekli olan besin türlerinden herhangi biri alınmadığında, büyüme ve gelişmenin sekteye uğradığı ve çeşitli hastalıkların ortaya çıktığı, bilimsel araştırmalar sonucunda ortaya konan bir gerçektir. Bu nedenle yedikleriniz, güçlü ve zinde olmanızı sağlayarak, yaşam kalitenizin artmasını da sağlayabilir; sağlığınızı olumsuz etkileyerek yaşam kalitenizin düşmesine de sebep olabilir.
    Beslenme, yalnızca iştah duyduğunuz yiyecekleri yemeniz veya açlık hissini gidermeniz değildir. Açlık hissini bir parça simit veya şekerli bir içecekle de yatıştırabilirsiniz; fakat bu şekilde beslenmiş olmazsınız; ancak vücudunuzun besin ihtiyacını geçiştirmiş olursunuz. Bazı bilgisiz kişiler ise sabah sosisli yumurta, öğlen ızgara tavuk, akşam köfte yiyen birinin çok iyi beslendiğini düşünürler. Oysa bilimsel açıdan bakıldığında bu da sağlıklı bir beslenme şekli değildir.

    Sağlıklı Beslenme
    Sağlıklı beslenme, vücudun büyüme, gelişme ve günlük işlevlerinin sürekliliğinin sağlanması için gerekli olan besin öğelerinin yeterli miktarlarda alınmasıdır. Gıdalar içerdikleri besin öğelerinin benzerlikleri açısından dört gruba ayrılırlar:
    1) Süt, yoğurt, peynir grubu: Süt ve sütlü gıdaların oluşturduğu gruptaki besinler protein, hayvansal yağlar, kalsiyum, fosfor, B2 ,B1 ,A vitaminleri açısından zengindir.
    2) Et, yumurta ve kuru baklagiller grubu: Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek gibi gıdaların oluşturduğu bu gruptaki besinler başlıca protein kaynağıdır, ayrıca yağ, B vitaminleri, demir ve çinko da içerir.
    3) Taze sebze ve meyve grubu: Bu gruptaki gıdalar vücut için kalsiyum, demir, magnezyum ve diğer bazı minerallerin, A, B, C, E, folik asit gibi vitaminlerin kaynağıdır.
    4) Tahıl grubu: İçerdikleri karbonhidratla başlıca enerji kaynağıdır, ayrıca B grubu vitaminleri içerir.
    Yaşam boyu geçilen bebeklik, çocukluk, ergenlik, gebelik, emzirme, menapoz, iyileşme gibi dönemler ve yapılan işlere uygun olarak bu dört ana gruptan alınması gereken miktarlar değişebilir. Ancak az ve sık yemek, güne mutlaka kahvaltı ile başlamak, öğün atlamamak, abur cubur yememek, günde en az 4 - 6 bardak su içmek, kolalı içecekler, çay, kahve, kızartma, kavurmalar, aşırı yağlı, tuzlu ya da şekerli gıdalar ve açıkta satılan yiyeceklerden kaçınmak, yağ seçiminde doymamış yağları tercih etmek, yiyecekleri hazırlarken içlerindeki besin öğelerinin korunmasına dikkat etmek ve uygun koşullarda saklamak, çiğ yenen meyve ve sebzeleri bol ve temiz suyla iyice yıkamak her yaş ve dönem için geçerli temel sağlıklı beslenme kurallarıdır.
    dengeli ve düzenli beslenmenin önemini açıklayınız dengeli ve sağlıklı beslenmenin önemi nedir




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. DENGELİ VE YETERLİ BESLENMENİN ÖNEMİ
    Sağlık Bakanlığı ve Hacettepe Üniversitesi, vatandaşlarımızın beslenme konusunda bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla “Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi”ni hazırlamıştır. Rehberde, her gün alınması gereken temel besinler, yandaki dört yapraklı yonca şekli üzerinde gösterilmiştir. Yoncanın her bir yaprağı bir besin grubunu göstermektedir. Her bir besin grubu ve bunların vücudumuz için önemi aşağıda belirtilmiştir.

    SÜT GRUBU
    Süt yoğurt, peynir ve süt tozu gibi sütten yapılan besinlerdir. Bu besinler kalsiyum minerali ve yağ içerir. Yetişkinlerin günde iki, çocukların ve gençlerin ise üç-dört porsiyon süt ve süt ürünü tüketmeleri gerekir. (Bir orta boy su bardağı süt veya yoğurt ile iki kibrit kutusu büyüklüğündeki peynir bir porsiyondur.)

    Vücudumuz İçin Önemi

    • Süt ürünlerinde bulunan kalsiyum, kemiklerimizin ve dişlerimizin sağlıklı gelişmesini sağlar.
    • Hücrelerimizin çalışmasında önemli rol oynar.
    • Yoğurt yemek ve tuzlu ayran içmek, ishal tedavisinde hayati önem taşır.

    ET, YUMURTA VE KURUBAKLAGİL GRUBU
    Et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek, ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlu besinler bu grupta yer alır. Bu besinler protein, mineral, vitamin, yağ ve karbonhidrat içerir. Et, yumurta ve kurubaklagil grubundan günde iki porsiyon alınmalıdır.
    Bu besinlerin her gün tüketilmesi gereken miktarları şöyledir:
    - Et, tavuk, balık vb. 50-60 g (iki ızgara köfte kadar)
    - Kuru baklagiller 90 g (bir çay bardağının alabileceği kadar)
    - Yumurta haftada üç-dört adet

    Vücudumuz İçin Önemi

    • Büyümeyi ve gelişmeyi sağlar.
    • Hücrelerimizin yenilenmesini ve dokularımızın onarımını sağlar.
    • Kan yapımında görevli önemli besin içeriklerini sağlar.
    • Sinir ve sindirim sistemlerimiz ile derimizin sağlığında görev alan besin içerikleri en çok bu grupta bulunur.
    • Hastalıklara karşı direncimizi artıran besin içeriklerini sağlar.
    • Özellikle protein ihtiyacının arttığı bebeklik ve çocukluk dönemlerinde, bu gruptaki besin içeriklerinin alınması önemlidir.

    SEBZE VE MEYVE GRUBU

    Bitkilerin yenebilen her türlü kısmı, sebze ve meyve grubu altında toplanır. Sebze ve meyvelerin içeriklerinin önemli bir kısmını su oluşturmaktadır. Bunun yanında mineral ve vitamin bakımından zengindir. Sebze ve meyve günde en az beş porsiyon (Bir orta boy elma, muz, portakal veya iki fincan pişmiş sebze bir porsiyondur.) sebze ve meyve tüketmemiz gerekir.

    Vücudumuz İçin Önemi
    • Hücrelerimizin yenilenmesini ve dokularımızın onarımını sağlar.
    • Büyümemize ve gelişmemize yardım eder.
    • Deri ve göz sağlığımız için önemlidir.
    • Diş ve diş eti sağlığımızı korur.
    • Hastalıklara karşı direncimizi artırır.
    • Kalp-damar hastalıklarının ve bazı kanser türlerinin oluşma ihtimalini azaltır.
    • Bağırsaklarımızın düzenli çalışmasına yardımcı olur.
    • Vücuda zararlı maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur.

    EKMEK VE TAHIL GRUBU
    Buğday, pirinç, mısır, çavdar ve yulaf gibi tahıllar ve bunlardan yapılan ürünler bu grup içinde yer alır. Bu besinler vitamin, mineral, protein, yağ ve karbonhidrat içerir. Tahıl ürünleri günde altı porsiyon tüketilebilir. (Bir dilim ekmek veya dört yemek kaşığı pilav bir porsiyondur.)

    Vücudumuz İçin Önemi
    • Vücudumuzun enerji kaynağıdır.
    • Çavdar ve yulaf gibi lif içeriği yüksek olan besinlerin tüketimi, bağırsaklarımızın düzenli çalışmasını sağlar.
    Yeterli ve dengeli beslenebilmek için dört farklı besin grubundaki bu yiyeceklerden her gün yeteri kadar tüketmeliyiz. Besin gruplarında yer alan herhangi bir besin içeriğinin yetersiz alınması durumunda, vücutta o besin içeriğinin görevi yerine getirilemez. Bunun sonucunda da vücudun çalışması aksar ve bazı hastalıklar ortaya çıkar. Sağlığımızı korumanın ve hastalıkları önlemenin temel şartı yeterli ve dengeli beslenmektir.



  5. Kayıtsız Üye

    çok güzel bir site çok faydalandım bu yazıda emeyi geçen herkese teşekkürler



  6. Kayıtsız Üye

    gerçekten bu bilgileri bizimle paylaşan arkadaşa çok teşekür ederim ödevimde çok iyi faydalandım çok güzel bir site



  7. Kayıtsız Üye

    çok güzel bir site gerçeken bu bilgileri hazırlayan arkadaşlarA SAYGILARIMI sunarım



  8. Kayıtsız Üye

    çok güzel bir site emeği geçen herkese teşekkür ederim



  9. Emre Akdoğan

    Çok Teşekkür Ederim Forumlord ödevimi senin sayende yaptım öğretmen kızmıycak



  10. misafir

    çok hoş sağolun arkadaşlar



  11. gizem

    bizim beden eğitim öğretmenim dedi ve ben bu dengeli ve düzenli beslenmeyi masa üstüne atıp yazıyı yazacam iyiki bu yazı var olmasaydı öğretmenden 0 alırdım



 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Copyright © 2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc