Hoşgeldiniz.

italyan giyim özellikleri nelerdir Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın italyan çocukları ne yer, nasıl giyinir ve oyunları nelerdir italyan çocukları giyim ve yeme alışkanlıkları italyan

  1. Kayıtsız Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    Post italyan giyim özellikleri nelerdir

    Sponsorlu Bağlantılar




    italyan giyim özellikleri nelerdir


    Paylaş Facebook Twitter Google







  2. Sponsorlu Bağlantılar




    İTALYAN KIYAFETİ

    13yüzyılın sonundan itibaren Avrupa modasına hakim olan italyan moda akımı, 15yüzyılın ikinci yarısından itibaren bu etkisini yitirmeye başladı Bu zamanda yarımadanın ortaçağ bölümlerinin zenginliği batı Krallıklarının dikkatini çekti15yüzyılın ikinci yarısında Fransa, İspanya ve Hollanda birleşti ve bu da ekonomik gelişmeyi beraberinde getirdi

    15yüzyılın sonunda İtalyan kostümü Fransız, Alman ve en çok İspanyol modasından etkilendi 1494 'te Ferrara'daki mantolar İspanyol tarzından etkilendi Kadınlar önemli toplantılarda ve kutlamalarda çok ihtişamlı olan İspanyol kostümlerini tercih ediyordu Bunun en iyi örneği ispanyol soyundan olan Lucrezia Borgia'dır 1491'de Beatrice d'Este ve Ludovico il Moro 'nun düğün töreninde bütün kadınlar İspanyol tuvaletleri giymişlerdi Alman stilinin etkisi İspanyol stiline oranla daha az olsa da 1504'te Venedik idaresine Alman stilindeki kıyafetlerin giyilmesini yasaklatacak derecede vardı

    1494'ten önce fransız stili etkisini esas olarak Piedmont'ta gösterdi ve İtalya'nın yeri kalan kısmında o kadar etkili olamadı Fransız stili denince akla genellikle ayakkabı ve şapkalarda olan stil geliyordu Ama Naples seferi bunu değiştirdi ve Fransız akımnın güçlenmesine sebep oldu VIIICharles İtalyanların zerafet ve gösterişte zayıf olduğunu bildiğinden muhteşem bir kıyafet ile İtalyan halkının karşısına çıktı ve bu akıllıca hareketiyle bütün İtalyan halkının beyenisini topladı Böylece VIIICharles'ın kendisi İtalyan stilinden etkilenirken İtalyan halkı da Fransız stilini kendi kültürüne ve zevkine uydurdu

    Venedik'te ve Kuzey İtalya'da geniş Fransız pelerinleri giyiliyorduBüyükelçi Calco Sforzu ailesinin
    işbirliği için Sekizinci Charles ile anlaşmaya gittiğinde,daha önce İspanyol etkisi altında kalmış olduğunu gördüğümüz Beatrice d'Este Calco'nun sekreterine kendisine Britanya'lı Anna 'nın giydiği kostümlerin
    tariflerini getirmesi için emir verdiKocası Ludovico il Moro'da kendisine ressamların resimlerini getirmesini
    emrettiBundan da anlaşılacağı gibi ilgi çok büyüktü

    Bu uyum döneminde,evvelki dönemin eksantrikliklerine karşı kampanya devam etti1512'de Cenova
    ve Milan'da ve 1520'de Roma'da derin dekolteye karşı kurallar koyuldu1514'te Venedik'te ihtişam kuralları
    koydu ve bir de kontrol merkezi kurduBu kuralları belki de 1498'de Floransa'da yakılan ve Medici ve bayağı sanata karşı olan Savonarola'nın gecikmiş etkisi olarak yorumlamalıyız

    16 yy'da yaşayan bir Floransa tarihçisi,BVarchi,şöyle yazmıştır:'' 1512'den beri kadın ve erkek giyiminin zerafet kazandığına şüphe yokturİnsanlar artık o bol kolları uzun,önleri kısa gömlekleri giymiyorlar veya o önleri yukarı kaldırırılmış şapkaları veya o komik topuklu ayakkabıları da giymiyorlar
    Mantolar ise doğal olarak siyah"

    1538'de Alessandro Piccolomini tarafından yazılan " Rafaella ve Margherita Arasındaki Söyleşi " de
    moda, 'zengin ve hoş' olarak anlatılmıştır,ve bir kadın için en iyi şeyin "kendi modasını kendisinin hayal etmesi" olduğu söylenmiştir

    Sadece zevk değil, fiziksel görüntü de değişti ki bu fenomen daha sonra modada bir çok kez tekrarlandıİtalyanlar balık eti kadınlardan hoşlanmaya başladılarMontaigne'e göre bu akım kadınları şişman ve geniş gösteriyordu Bu kadın tipi önceleri Palma Vecchio ve Bernardini'nin tablolarında temsil edilmiş, sonrasında Tiziano, Bronzino, Sodoma ve Palma Giovane tarafından da eserlerinde buna yer verilmiştiKıyafetler, çeşitli süsler, al renkte brokarlar , bükülmez biçimde katlanmış kadife kumaşlar ve de altın, yakut, zümrüt, elmas gibi değerli taşlarla bezenmiş kuşaklarla donatılmıştıİtalyan Rönesans artistlerinin elinde şekilenen 16yüzyıl İtalyan modası, yüzyılın sonuna doğru toplumun içinde önemli yerlerde giyilecek kıyafetleri yönlendiren bir işaret oldu

    İTALYAN MODASINDAKİ İSPANYOL ETKİLERİ

    1525'teki Pavia Savaşı VCharles lehine sonuçlanınca İspanyol egemenliği yeniden göründü; bu egemenlik kıyafetlerin detaylarında olmasa bile genel görünümüne büyük ölçüde yansıdıVCharles'ın sarayına ait kıyafetlerdeki beli ve göğsü saran iskelet sistemi ve de katların bükülmeden oluşturulan tanzimi, İtalyanın zengin kumaşlarına ve moda stillerine yansıdı

    Bu İspanyol etkili kürklerle bezenmiş ipek bluzlar ve kadife pelerinler ve şapkalar sadece erkekler tarafından değil aynı zamanda kadınlar tarafından da çok tutuluyordu ki yüzyılın sonlarına doğru saray kadınlarının dışında orta sınıfa mensup kadınlar bile erkek çizgisi taşıyan bu kıyafetleri taşımaya başlıyorlardı

    İspanya, ayrıca modayı siyah rengin baskın kullanılması konusunda da etkilemişti, özellikle de Tiziano'nun tablolarında görüldüğü üzere erkek kıyafetlerinde siyah rengin kullanımı ön plana çıkmıştır Kadınlarda ise daha çok ön plana çıkan renk yeşil, lacivert veya koyu mordu Fakat Lucrezia Borgia, Laura Bentivoglia'nın İsabella d'Este'ye yazdığı bir mektupla siyah ve altın rengin arasındaki inanılmaz güzellikteki uyumu belirgin bir seçimle gösterdi; bu mektupta Laura Bentivoglia, İsabella d'Este'ye siyah ipekten dokunmuş, dar ve işlemeli kollara sahip esvabını tasvir ediyordu Baldassare Castiglione " 2 Cortegiano" da siyahın bir elbiseye zerafet verdiğini söyledi ve siyah olmazsa koyu bir rengin kullanılması gerektiğini belirtti"Geri kalan içinse ben, kostümün İspanyol halkının ağırlığını temsil etmesi gerektiğine inanıyorum"Fakat aynı zamanda yabancıların İtalyan stiline yaptığı etkiden de şikayet ediyordu

    Yüzyılın sonuna doğru İspanyol etkisi daha çok görülmeye başladıSalviati,BronzinoMoroni ve
    Barrocchio'nun muhteşem portrelerinde bütün kadın ve erkekler hep İspanyol akımına uygun kıyafetlerini sergilediler

    Bir kadının kostümü genel olarak dış elbiseden(gamurra), ortaçağdaki cübbeden kalma,pahalı nakışlarla bezenmiş daha uzun bir iç elbiseden(sottana) oluşurduEteğin kenarları uzundu ve genelde yukarı
    kaldırılırdıElbise kolları bazen bol bazen ise apoletlerle süslenmiş ve dar olurduBu kıyafat genellikle bir
    peçe ile tamamlanırdıSamandan yapılma şapkalar ise ancak yüzyılın ortalarına doğru görülmeye başlandı

    İspanyol kadınlarından etkilenen İtalyan kadınları iç eteğin şeklini ve takunyalarının yüksekliğini değiştirerek daha dik bir silüet oluşturduBu değişikliklikler İtalya'nın Venedik haricinde İspanyol etkisinin
    altında olduğunu ve böyleceeski Avrupa merkezi olma niteliğini kaybettiğini gösterir5Charles'ın resmen hükümdarlıktan çekilmesinden sonra İtalyan kostümü İspanyol Krallığı ve Haspurg kutsal Roma İmparatorluğu'nun etkisi altında giderek kötüleşen sosyal ve ekonomik idaresini yansıtır




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.