Hoşgeldiniz.

İletişimi olumlu ve olumsuz etkileyen davranışlar nelerdir Kısaca Benzer Konulara da Bakmalısın İletişimi Olumlu Ve Olumsuz Etkileyen Faktörler İletişimi olumlu ve olumsuz etkileyen tutumlar nelerdir
  • 5 üzerinden 3.80   |  Oy Veren: 116      

  1. Kayitsiz Üye
    Sponsorlu Bağlantılar


    İletişimi olumlu ve olumsuz etkileyen davranışlar nelerdir

    Sponsorlu Bağlantılar




    İletişimi olumlu ve olumsuz etkileyen davranışlar nelerdir


    Paylaş Facebook Twitter Google







  2. Sponsorlu Bağlantılar




    İletişimi olumlu yada olumsuz etkileyen pek çok etken vardır. Bunlar kısaca;

    Sözün başkaları yada çeşitli etkenler tarafından kesilmesi, zamanın kısıtlı olması, iletişimde bulunan kişilerde bilgi eksikliği olması, geçmiş deneyimlerden kaynaklanan önyargıların olması, iletişimde bulunulan kişi ile yeterli fiziksel uzaklığın olmaması, çok az yada çok fazla bilgi, kişisel ihtiyaç yada beklentilerin farklı olması, seçici algılama-önyargı ve varsayımlar, alıcıdan kaynaklanan ilgi eksikliği, inanç ve varsayımların anlamayı engellemesi, konuşmaya tepki ile yaklaşılması, mesajı veren kişinin kendini hazırlamaması, ortamın uygun şartları taşımaması sayılabilir.

    iletişimi olumsuz etkileyen tutum ve davranışlar madde madde

    1.Arkadaşınızın sizinle öfkeli bir ses tonuyla konuşması
    2.Çevrenizdekilerin sizi dinlememesi
    3.Çevrenizdekilerin sizi görmezlikten gelmesi
    4.Bir arkadaşınızın size sürekli emirler vermesi
    5.Görünüşünüzle dalga geçilmesi
    6.siz konuşurken arkadaşlarınızın başka şeylerle meşgul olması
    7.Size sevmediğiniz bir isim takılması.




  3. Aradığınız Bilgiyi Bulamadıysanız Üye Olmadan
    BURAYA Tıklayarak Sorunuzu Düzgün Bir Başlık ile Yazabilirsiniz.
  4. İletişimi Olumlu Yönde Etkileyen Davranışlar

    1. Empati kurmak
    2. Etkili dinlemek
    3. Farklılıklara saygılı olmak
    4. Kendini doğru ifade etmek
    5. Göz teması kurmak
    6. Gülümsemek (tebessüm etmek)
    7. Dikkatini karşısındaki kişiye vermek
    8. Etkili reddetmek
    9. Ben dili

    İletişimi Olumsuz Yönde Etkleyen Davranışlar

    1. Ön yargılı olmak
    2. Emir vermek
    3. Tehdit etmek
    4. Suçlamak
    5. Alay etmek
    6. İsim (lakap) takmak
    7. Argo sözcük kullanmak.
    8. Karşısındaki kişinin sözünü kesmek
    9. Sen dili



  5. Dinleme becerilerine ve iletişimdeki kaliteyi arttıran tutum ve davranışlara geçmeden önce, karşılıklı konuşmaları yüzeysel kılan ve gerçek dinlemeyi engelleyen tavırlara bir göz atalım;

    1. ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK:

    Gerek çocuğumuzla, gerekse arkadaşlarımızla konuşurken iletişimi kesen bazı mesajlar vardır;

    *"Şöyle yap, böyle yapma..."
    *"Bu şekilde hareket etmemelisin..."
    *"Buna üzüleceğine, oturup dersini çalışsan daha iyi olur..."
    *"Yoruluyorum diye yakınacağına geceleri erken yat..."
    *"Kavga edeceğinize güzel güzel oynayın, arkadaşlar kavga etmez..."
    *"Paylaşmayı bilmezsen, yalnız kalırsın tabi..."
    *"Bu kadar düzensiz çalışırsan, işlerini tabi yetiştiremezsin..."

    gibi cümleler, konuşan kişide direnç, isyan yaratabilir, konuşan kişiyi savunmaya itebilir. Genellikle öğüt, ahlak dersi vermek, direk önerilerde bulunmak, size sorununu açan kişide baskı veya suçluluk duyguları uyandırarak, iletişimin kesilmesine veya yön değiştirmesine neden olabilir.

    2. YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK:

    *"Sen zaten hep kolaya kaçarsın..."
    *"Bebek gibi davranıyorsun..."
    *"Geri zekalı ne olacak..."
    *"Şikayetten başka bir şey bilmezsin zaten..."
    *"Sulugöz...bir arkadaşınla oynamasını bile bilmiyorsun..."
    *"Hiçbir fedakarlığa katlanmak istemiyorsun..."

    Genellikle yargılama ve eleştirme tepkileri ile karşılaşan kişiler, kendilerini anlaşılmamış, itilmiş, haksızlığa uğramış, daha çaresiz hissederler. Bunun sonucunda iletişimi keser ya da öfkeyle karşılık verebilirler. Özellikle çocuğunuzla iletişiminizde bu yöntemi sık kullanıyorsanız, "o" sizin yargı ve eleştirilerinizi ve sık kullandığınız isimlendirmeleri (yaşına göre) gerçek olarak algılayabilir. Bu, kendilik algısı üzerinde olumsuz etkiler bırakır, kendine güveni sarsıldığı gibi, başarısı üzerinde de olumsuz etkiler yaratabilir.

    3. SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK:

    *"Neden?...Sen ona ne yaptın?...O sana ne dedi?..."
    *"Çocuk neden hastalandı?...İyi giydirmedin mi?..."
    *"Neden uyuyamadın?...Ağır mı yedin?...Kahve de içtin mi?..."
    *"Neden doğru düzgün oynamayı beceremiyorsun?..."

    Genellikle soru, inceleme, nedenini arama gibi yaklaşımların içinde önyargı, eleştiri veya zorunlu çözüm bulunur, ayrıca konuşma sorulara cevap vermeye takılarak, yön değiştirip asıl konudan uzaklaşabilir. Sorularla yürüyen iletişimde, genellikle soru soranın nereye varmak istediği konuşan kişi tarafından anlaşılamadığından, konuşan endişeye kapılabilir veya savunmaya geçebilir.

    4. TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK:

    *"Aslında sen öyle demek istemiyorsun..."
    *"Ben senin aslında neden öyle yaptığını biliyorum..."
    *"Aslında senin derdin başka..."
    *"Anlaşılan bir süre sana yardımcı olmamı isteyeceksin..."
    *"Bunları beni üzmek için anlatıyorsun anlaşılan..."

    Bu tür yaklaşımlarda, dinleyen kişi sanki konuşanın niyetini, söylemek istediklerini çok iyi biliyormuş, onun kafasının içindekileri okuyormuş gibi bir tavır içine girdiğinden, konuşanı savunmaya ittiği gibi, sinirlenmesine, sabırsızlanmasına veya öfkeli cevaplar vermesine neden olabilir. Konuşan kişi kendini kıstırılmış, yanlış anlaşılmış, yanlış yorumlanmış gibi hissedebileceği için büyük olasılıkla iletişimi keser. Psikoloji hobiniz olabilir ama terapatik yöntemler arasında kullanılabilen bu tür iletişimin kurallarını tam bilmeden, günlük ilişkilerinize aktarmaya kalkmanız, sizinle konuşmayı güçleştirebilir. Aklınızda bulunsun...

    5. TESELLİ ETMEK, KONUYU DEĞİŞTİRMEK

    *"Aldırma, boşver..."
    *"Düzelir canım, bunu dert etme..."
    *"Üzülme..."
    *"Başka şeyden konuşalım..."
    *"Olur böyle şeyler, geçer..."
    *"Bir kahve iç düzelirsin..."
    *"Boşver canım arkadaşlar arasında olur böyle şeyler..."
    *"Aman sen de herşeyi ciddiye alıyorsun, yak bir sigara..."

    Aslında teselli etmek çok güzel ve yararlıdır, ancak önemli olan teselliyi kişiyi duyduğumuzu belirttikten sonra verebilmektir. Söyledikleri duyulmadan, teselli ediliyormuş hissini yaşayan kişi, kendini anlaşılmamış, dinlenilmemiş, söyledikleri saçma sapan gibi algılanmış hissedebilir. Önemsenmemiş veya tam olarak dinlenilmemiş olmaktan dolayı kızgınlık duyabilir. Genellikle, dinlemeden verilen teselli mesajları, konuşan kişide sorununun küçümsendiği duygusunu yaratabilir.
    Bunların ardından, gelin kendimizi gözden geçirelim...Çocuğumuz, arkadaşımız veya eşimizle yaptığımız günlük konuşmalarda tarzımız ve yaklaşımımız genelde nasıl?...İletişimimiz yukarda sözü edilen dinleme engellerine takılıyor mu?...Tam yanıtı bulamıyorsanız, kendinizi 1-2 gün izlemenizi öneririm. Çünkü iyi bir dinleyici olmanın, yani karşıdakini dinleme ve anlamanın bence birinci şartı; kişinin öncelikle kendini dinlemeyi ve anlamayı başarabilmesidir....



  6. Kayıtsız Üye

    saolun süper bir sayfaydı



  7. Kayıtsız Üye

    hem ödevime yardımcı olmakla kalmadınız hemde bunlarıda öğrenmeme sebep oldunuz.. teşekkürler..



  8. Kayıtsız Üye

    Gerçekten çok işime yaradı tşkler...



  9. Kayıtsız Üye

    saolun ödevime yardımcı oldunuz



  10. ALİ GÖRKEM

    çok güzel
    harika



  11. Kayıtsız Üye

    ödeve cok yardımcı oldunuz saolun



 

 

<b>Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin</b> Yorum Yaparak Bu Konunun Geliştirilmesine Yardımcı Olabilirsin


:

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.